8. Sportief op Aruba en zwembaden bezoeken

15 juni 2019 - Oranjestad, Aruba

Bon nochi,

Tijd voor een nieuw verhaal! Inmiddels is het al half juni en ben ik 10 weken op Aruba. Time flies...

Ik eindigde mijn vorige verhaal met het bezoek van twee vriendinnen. Daarna begon voor mij het ''gewone'' leven weer: werken! Ik zag weer mooie zonsondergangen en ging lekker uit eten. Daarnaast ontving ik mijn werkvergunning van DIMAS.

20190602235555_IMG_1997

Toeristen kiekjes horen er nog steeds bij, zoals je kunt zien op onderstaande foto.

2019-06-07 05.42.05 1

8 juni ging ik 's avonds met een andere verpleegkundige de zwembaden en tuinen van hotels in Palm Beach bekijken. Overal even naar binnen om te keuren of het zwembad wel of niet mooi was, of er bubbelbaden waren en hoe de bedjes lagen. Daarnaast hebben we nog even gechilled in de hangmatten van het Hilton Hotel. Tsja, even oriënteren waar we willen slapen als we heeul veel geld verdienen he, haha.

IMG-20190609-WA0000

Ook heb ik al m'n moed verzameld en heb ik inmiddels twee zumba lessen en een yoga les gevolgd. Zumba heb ik in Nederland ook redelijk veel gedaan. Lekker intensief dansen en een workout doen. Hier op Aruba is dit nog een tandje heftiger, pfoe! Door de hitte in de zaal en de intensiteit van de les was ik he-le-maal kapot. Dat kan twee oorzaken hebben: de hitte + de les of mijn slechte conditie. Of een combinatie van beide. Daarnaast zijn de Arubaanse dames zeer goed in dansen en voel ik me een beetje een Hollandse kluns haha. Dat is mijn eigen gevoel hoor, ik heb geen commentaar gehad. Ik dacht dat de yoga les lekker ontspannen zou zijn, maar niets was minder waar. De les was behoorlijk intensief en het was wederom warm. Maar ik vond beide wel heel leuk om te doen en om lekker actief bezig te zijn! Helemaal omdat ik hier alles met de auto doe, in plaats van te fietsen of wandelen zoals ik in Nederland veel doe. Enne, al dat uit eten gaan maakt het er ook niet beter op ;)

Over dat eten, ik eet inmiddels bijna volledig vegetarisch hier. In Nederland was ik hier al bewust mee bezig, toen ik hier net was heb ik dat even op een lager pitje gezet (why? geen idee eigenlijk...). Maar ik merk dat ik het toch wel een belangrijk- en goed streven vind om weinig of geen vlees te eten. Daarnaast ga ik veel om met een verpleegkundige die vegan eet. Hierdoor is mijn streven om vegetarisch te eten ook vergroot en ben ik er weer meer bewust van. Vegetarisch of vegan eten kan hier trouwens prima. De Superfood heeft een groot assortiment en inmiddels kennen we een aantal restaurants die vega of vegan gerechten op de kaart hebben (of gerechten die vega/vegan gemaakt kunnen worden).

Mis ik vlees? Soms. Een pannenkoek met spek, pasta met kip of broodbeleg. Ja, dat is lekker maar allemaal te vervangen. En cheaten mag, want ik wil niet te streng zijn voor mezelf. Maar bewuster ermee bezig zijn en ontdekken dat je ook prima zonder vlees lekker en gevarieerd kunt eten :)

Tsja, en wat doe ik verder? Heel veel chillen, op het strand of bij m'n huisje. Eindeloos boeken lezen op m'n e-reader en niets hoeven. Nadenken wat ik straks in Nederland wil en ga doen. Waar wil ik werken? Welk bedrijf en welke functie? Wat vind ik leuk? Daar heb ik hier de tijd voor. En ik ben iemand tegen gekomen. Namelijk mezelf. Thuis heb ik mijn veilige coconnetje: mijn huis, mijn familie, mijn vriendinnen. Hier heb ik een (tijdelijk) nieuw leven opgebouwd. Zonder dat veilige zelf ingerichte huis met eigen spulletjes en mijn eigen familie en vriendinnen die mij al 100 jaar kennen. Wil ik voldoen aan verwachtingen van mensen of ga ik mijn eigen weg en laat ik die verwachtingen links liggen? Wil ik continu vermaak of vermaakt worden? Nee, daar word ik niet gelukkig van heb ik ontdekt. Daar ben ik dan ook bewuster mee bezig.

Veel tijd om na te denken over vanalles en nog wat dus. Soms heb ik het er maar druk mee. Soms zou ik een uit knopje willen. Soms schrijf ik het van me af (niet op de blog ;)) en dat lucht op. Maar ik weet dat dit avontuur op Aruba me ook zoveel brengt en zal brengen, op meerdere gebieden.

Zo. Even een heel persoonlijk stukje wat ik heb gedeeld. Spannend? Ja. Want ''wat zullen mensen wel niet denken''. En daar wil ik nu juist vanaf, door dit te delen! Het leven is niet perfect en zal ook niet perfect worden. Je leven leiden zoals jij dat wilt kun je gelukkig wel grotendeels bepalen door zelf (bewust) keuzes te maken. Te weten wat je wel en niet wilt. En waarom.

You alone are enough. You have nothing to prove to anybody (Maya Angelou).

Einde van dit verhaal met meerdere onderwerpen! Over 2 weken komt mijn volgende bezoek waar ik enorm naar uitkijk. Knuffelen, samen zijn en dushi Aruba laten zien, yes.

Bon weekend!

2019-06-10 06.10.48 1

1. Hil:
    ❤️❤️
  2. Justa:
    15 juni 2019
    Mooi, herkenbaar verhaal Madelon! Geniet van alle mooie nieuwe dingen daar
  3. Marloes:
    Mooi verhaal mad!