9. Baby schildpadden en bezoek uit Nederland

9 juli 2019 - Oranjestad, Aruba

Bon dia,

De maand juli is van start gegaan, tijd voor een nieuwe blog dacht ik zo!

Sinds de vorige blog heb ik vanalles gedaan en beleeft. Hierbij mijn update van de laatste weken.

Zaterdag 15 juni heb ik samen met een andere verpleegkundige meegedaan aan een ''Full moon walk'' in het Arikok National Park. Dat weekend was het volle maan en werd er een wandeling georganiseerd door het park. De opbrengst van de verkochte kaartjes ging naar het goede doel: Stichting Bevolkingsonderzoek Borstkanker. Rond 19.30 uur vertrokken we met een grote groep wandelaars en drie gidsen. We liepen vanaf de hoofdingang richting de kust. De heenreis liepen we in de wind waardoor het redelijk aangenaam was om te wandelen. Aangekomen bij de kust kregen we een banaan en water. De terugreis was de wandeling andersom, helaas liepen we toen niet in de wind waardoor het aardig warm was om te wandelen. Pfoe wat waren we blij toen we bij het startpunt waren aangekomen! Uiteindelijk ruim 9 kilometer gewandeld, heuvel op heuvel af. Het was een mooie ervaring, ondanks dat het pittig was. Als beloning aten we een pizza bij Urataka Center.

2019-06-15 10.06.45 1

Zondag 16 juni bezochten we de Aloe Aruba fabriek, waar aloe vera wordt verbouwd en verwerkt tot verschillende producten. Onder andere zeep, shampoo, bodylotion en aftersun. Het ruikt allemaal even lekker en het was leuk om eventjes te zien!

2019-06-16 01.28.48 1

Woensdag 19 juni was een bijzondere avond. Toen heb ik een nest met leatherback schildpadden zien uitkomen op het strand van Eagle Beach! Momenteel is het seizoen van het leggen van de eieren en het uitkomen van de nesten. Op het strand zijn de nesten afgezet met hekken en het is elke dag een verrassing of- en waar er een nest uitkomt. De 19e was our lucky day en kropen er tientallen kleine schildpadjes uit het nest richting de zee. Heel bijzonder om mee te maken.

2019-06-19 09.07.47 12019-06-19 07.37.12 1

Donderdag 20 juni bezocht ik de Casibari en Ayo rockformations. Grote stenen bij elkaar, net of je in een aflevering van the Flintstones rondloopt. Heel indrukwekkend. 's Avonds werden we op het strand van Boca Catalina getrakteerd op een prachtige zonsondergang. Letterlijk ''cotton candy sky''! Heeul veel foto's gemaakt en vaak ''ohhh'' en ahh'' geroepen haha!

IMG-20190620-WA004320190620_192031

Zondag 23 juni aten we wederom heerlijk bij de Sultan om vervolgens bij zonsondergang de Hooiberg te beklimmen. Op Instagram staan foto's vanaf de Hooiberg in het donker, met honderden lichtjes. Dat wilden we met eigen ogen zien. En inderdaad, het was de pittige klim waard! Wat een mooi gezicht en wat een mooie foto's leverde dat op.

2019-06-23 08.36.22 1

Maandag 24 juni was een Arubaanse feestdag: Dera Gay. Het gaat op deze dag om muziek, dansen en zingen. De bijbehorende kleuren zijn rood, geel en zwart (meer informatie vind je hier). Ik had het geluk dat ik een late dienst moest werken, want 's avonds kwam er een dansgroep voor de cliënten van Respaldo dansen. Een vrolijke en gezellige avond waarop ik zelfs nog even heb meegedanst, net als veel cliënten!

Snapchat-186803998

Dinsdag 25 juni vertrok mijn Belgische maatje (verpleegkundige uit het ziekenhuis), haar tijd op Aruba zat erop. Jammer, want we hebben veel leuke dingen samen gedaan, honderduit gekletst en veel gelachen. Tot in Nederland :)

De rest van de week werkte ik gewoon en telde ik af tot zondag, want toen kwamen mijn moeder en zusje naar Aruba voor een week vakantie! Ik had ook vakantie van mijn werk en samen verbleven we in een appartementje in Oranjestad. Het weerzien was heel fijn. Deze week was ik hun persoonlijke gids en reed ik ze rond in mijn paarse bolide. We hebben alle highlights van Aruba bezocht: San Nicolaas en Baby Beach, Oranjestad, de Hooiberg, de ezeltjes opvang de rotsformaties, verschillende stranden, de vuurtoren, Alto Vista kapel en Arikok. Daarnaast hebben we vooral lekker gechilled en genoten van het samen zijn. Het was een gezellige week en hebben veel gezien en gedaan. Het afscheid was lastig, maar dat wist ik van tevoren al haha.

2019-07-02 11.52.48 1IMG_20190708_184140_970

Maandag begon mijn werkweek weer en rolde ik weer in mijn ''normale'' leventje hier. Werken, (proberen te...) sporten, chillen, naar het strand... Ach ik vermaak me hier wel!

Ayo en tot de volgende blog :)

2019-07-09 12.42.20 1

1. Hil:
    10 juli 2019
    Leuk weer mad!!
  2. Aafke:
    10 juli 2019
    Jaaaa leuk mad, enjoy daar xxx