10. Productieve nachtdiensten en relaxte zaterdag

6 augustus 2019 - Oranjestad, Aruba

Bon tardi,

Blog nummer 10 al, jeetje! Van te voren niet gedacht dat ik het zo goed zou volhouden, dat schrijven. Maar hierbij weer een nieuwe blog van mijn belevenissen hier op Aruba!

Zoals in de laatste blog beschreven, begon na de vakantieweek mijn werkleven weer. 40 uur onregelmatig werken is soms toch best pittig... (minimaal) Vijf van de zeven dagen van de week op je werk zijn, soms breekt het me even op. Soms heb ik werkweken van zes of zeven werkdagen per week, dat is niet zo fijn. Je bent minder flexibel qua uren/dagen met zo'n groot contract. En helemaal omdat ik overdag, 's avonds of 's nachts werk... Een vrije dag is dan een hele fijn uitkomst! Zoals in een eerdere blog beschreven, werken alle verpleegkundigen bij Respaldo en in het ziekenhuis 40 uur per week. Ook moeders/vaders met kinderen en/of een gezin en een huishouden. Daar heb ik wel respect voor.

Na een week dag- en avonddiensten werken, ging ik 14 juli de nachtdienst in voor vier nachten. Ik had me weer goed voorbereid door wat series/films op Netflix te downloaden, regeldingetjes op te schrijven en ik had het plan om te beginnen met het maken van een fotoboek van mijn tijd hier. Dat fotoboek is inmiddels up to date tot en met vorige week, productief geweest dus! En leuk om alle foto's weer eens te bekijken. Zo kan ik hem bij thuiskomst zo snel mogelijk bestellen en hem heeul vaak doorbladeren ;) Verder waren het rustige nachtdiensten waarin ik mijzelf heb vermaakt. Daarna snel naar huis rijden en m'n bed induiken. Best feeling ever. Daar kom je achter als je 's nachts werkt haha!

Om toch nog iets van daglicht te zien ging ik 's avonds de zonsondergang kijken op het strand. Ik blijf het toch zeggen, die zijn hier zó mooi. Echt. En ik blijf ook maar foto's maken.

20190718000406_IMG_20262019-07-23 08.59.26 1

Zaterdag 20 juli was ik klaar met m'n reeks nachtdiensten en stond er iets leuks op de planning: een catamaran tocht! Samen met een andere verpleegkundige had ik dit relax tripje geboekt, en het was relaxen. Lekker varen, drankjes, snorkelen, in de zon liggen. Heerlijk! 's Avonds aten we een pizza bij Perla D'Italia in Palm Beach en dronken we nog een drankje bij Moomba.

2019-07-20 04.59.44 1

25 juli ging ik met wederom diezelfde verpleegkundige op pad: naar de Natural Bridge en ruige oostkust van het eiland. Altijd leuk om rond te lopen en me te verbazen over het grote contrast met de westkust. 's Avonds aten we bij Que Pasa in Oranjestad. Heerlijk eten, fijne bediening en leuke aankleding.

28 juli zagen we elkaar weer en gingen we bij Barefoot eten. Hier heb je prachtig uitzicht op zee en als je er rond 19 uur bent zie je de zonsondergang. Wederom heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant!

20190728_214600

29 juli begon mijn dag erg goed: tijdens een videogesprek met Groningen werd mij een contract bij een nieuwe werkgever aangeboden. Yes, wat was ik blij! In oktober (na mijn halfjaar hier) begin ik als hbo-verpleegkundige in Grunn. Dat moest gevierd worden, dus ik heb gelijk maar een taartje gegeten. Niet gedacht dat het vinden van een nieuwe baan zó snel zou gaan, niet gedacht dat ik op een maandagochtend om 9.15 uur een contract zou hebben haha!

20190729_110448

Woensdag 31 juli en donderdag 1 augustus was ik eindelijk weer twee dagen vrij, heerlijk. M'n kleine huishouden maar eens verzorgd en: naar het strand. Gewoon twee middagen ongegeneerd op het strand gezeten en n i k s anders gedaan dan chillen, lezen en zwemmen. Donderdagavond nog een drankje gedaan, vrijdag voelde ik mij echt weer opgeladen en kon ik weer beginnen aan een reeks van vijf diensten. Daarvan werk ik vanavond de een na laatste, woensdag ben ik een dagje vrij.

2019-07-31 01.19.30 1

Nog een kleine acht weken totdat ik terugvlieg naar Nederland. Nog steeds heb ik het hier naar mijn zin, maar ik schuif niet onder banken of stoelen dat ik er ook naar uitkijk om weer in Nederland te zijn. Helemaal omdat ik weet dat ik daar straks een leuke baan zal hebben. En mijn familie en vriendinnen weer zie. En weer in m'n eigen huisje in Groningen ben! Ik maak er nog een mooie tijd van, want voor ik het weet is het eind september. En moet ik het Arubaanse klimaat, de stranden, m'n werk en alle ander fijne dingen van Aruba missen..! Daarvoor komt mijn vader nog een week op vakantie op Aruba en kan ik voor de laatste keer alle highlights van het eiland laten zien.

Tot de volgende blog, ayo :)

istockphoto-825020118-170667a

1. Anouk:
    6 augustus 2019
    Leuk mad! Catamaran tochten zijn zo leuk, jaloers! Nog even genieten de laatste weken!
  2. Marloes:
    Leuk verhaal mad!!
  3. Aafke:
    6 augustus 2019
    Leuk mad!! Spreek je morgen xxx
  4. Menno en Annette:
    6 augustus 2019
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan in groningen
  5. Hennie:
    8 augustus 2019
    Super leuk om je belevenissen op Aruba te lezen, ik heb net al je reis verslagen gelezen, wat een prachtige belevenis is dit, natuurlijk moet er ook gewerkt worden 😉 maar je zit op een prachtig eiland. Geniet er nog maar van voor je het weet is het half jaar om.